Happy Teacher's Day

Sunday, May 17, 2009

"SELAMAT HARI GURU"
16 MEI 2009
Walaupun entry ni lambat sehari, aku tetap nak highligt topic nie..sebabnya hari yang satu nie bermakna sangat buat semua warga pendidik tau (termasuk diri aku sendiri la ya)..Hari meraikan para guru yang besar impaknya dalam hidup kita..
Pada aku sendiri, sedar x sedar tahun nie masuk tahun ke-3 aku sambut Hari Guru dengan title "Cikgu"..Lain benar lah rasanya..sebab? Ya la, biasanya b4 this asyik dok wishkan cikgu2 sekolah aku dulu ja..Jadi, aku x faham sangat perasaan dan erti sebenar HARI GURU tu..x sangka pulak akhirnya aku pun join bidang yang sama..
Since that, la aku mula faham pengertian hari guru yang sebenarnya, emotion yang ada pada hari tu..Syahdu ada, bangga pun ada..Itu la namanya takdir kan..? Tapi x pa, sebab sekarang nie yang pasti aku dah mula jatuh hati dengan bidang nie..ahaks!

Apa pun aku nak ucapkan terima kasih yang x terhingga kepada semua guru yang telah banyak berjasa dalam mendidik dan mengajar aku..Berkat tunjuk ajaq dan doa semua cikgu lah yang membuatkan aku ada di tempat sekarang..Sesungguhnya, jasa semua guru memang x aterbalas. TERIMA KASIH, CIKGU!!

"Sacrifies is better than love, character is greater than beauty, humanity is greater than wealth but nothing is greater than a teacher.. Happy Teacher's Day"








0 pssssttt...!: