Kabel..oh, Kabel !!!

Thursday, September 10, 2009
Macam2 hal lah! Kenapa??..Kabel internet untuk connenction kat sekolah aku telah dicuri lagi!!!Hangin jer member2 aku..Mana x nya, WiFi kat sekolah x leh guna..macam aku x terasa sangat la sebab aku guna broadband, hehehe!!! Tapi yang lain tu sentap jugak la kan..
Ari selasa lepas kan year 6 dah start UPSR..so kebanyakkan cikgu2 free..erm,dah namanya free kan..jdnya ada la yang ambik kesempatan nak surf the net sebab kat sekolah skarang dah ada WiFi..lagipun kemudahan dah ada, jadi kenalah gunakan, ya x? hahaha!!..Alih2..dah banyak kali try nak connect x jugak dapat..frust la kan..
aku pun tanya la coordinator computer lab aku, kak Hazlina..
Aku: Kak, apasai internet x leh guna ah?
Kak Na: Ala gee..kabel kita kena curi ar..x leh connect..
Aku: La..patutla..
Ok, itu cerita pasal selasa lepas la kan..susulan dari kes tu, petang semalam kabel tu pun disambung/dipasang (eh,betul ke perkataan yang aku guna ni ah??) balik..jadi bleh la guna semula..tapi..tup2 arini datang sekolah, diaorang cakap malam tadi kabel tu dicuri lagi!!! Ishhkkkk..apa la kan..
Baru ja pasang/sambungkan dah hilang lagi..yang si pencuri pulak, pandai betul la dia usha line..tau ja dia yang org dah pasang baru..x tunggu langsung, terus je sapu..men rembat ja kan..memang x sesuaiiiii tauuu!!!..macam-macam hal la kan..sabar ja lah!

6 pssssttt...!:

  1. isk la, bulan puasa ingat kurang la skit kes kecurian ni.. rupanya masih ada..
    smlm baca kat kosmo, pasal penyamun berkerusi roda..
    takut betul la dengan org zaman skrg ni..
    unpredictable kan..
    broadband ok ek, bulan lepas streamyx umah lady tatau la nape buat hal dekat dua minggu.. ingat nak beli broadband, tapi ada yg kalau slow.. so lady pakai lah TM, cucuk wayar tepon umah.. slownya hanya tuhan yg tahu.. letih menunggu nak loading satu page.. hihi..

  1. itu la lady,memang sangat unpredictable..sekarang nie macam2 kan..dengan peragutnya..penyamun..pencuri..ishh!! saya memang guna broadband lady..maxis punya..bukan apa, mudah skit..bawak ja p mana2..lagipun satu sebab x da tepon umah..hehehe!!

  1. isha said...:

    laa..kabel tenet pun leh kne curi...igtkn kabel letrik je yg biasa org crii..mcm2 kn..pe2 pun sabar je la byk2..bln2 pose ni pun leh curi kn...x tkut keeee

  1. Am said...:

    macam2 la..ingtkn posa2 ni dah xde setan xde la kes2 criminal... rupanya ade yg bertopengkan manusia.. huhu..sian kat skolah kena beli beru.. kalo x bleh buat rombongan p mana2..bleh la cikgu2 jalan2 skali,kan hehe

  1. Anonymous said...:

    emmm, kesian kat staff TM yang duty untuk connet kabel tu.Petang pi pasang,pagi2 buta dah dicuri.pastu ptg semalam pi connect lagi,mlm td dicurinya lagi...apapun syabas untuk staff TM yang sentiasa sabar w.pun tpaksa panjat tiang kabel di tengah hari.Panas tu,tambah2 lagi bulan puasa ni...heee

  1. isha..hot mama..
    itulah kan, ingatkan bulan mulia nie x da la kes2 x best macam nie..tapi silap la kan, nampak gayanya kalau dah namanya jahat..x kiralah bulan apa pun kan..tetap sama jugak..

    Anonymous..
    ya la, sian kat si pemasang kabel tu..baru jer sttle keje dah kena buat lagi..sabar ja lah encik TM ya..