Hampeh kurasa!!!!

Sunday, September 13, 2009
Hah, nie satu lagi penyakit nih! Apakah??? Ni hah, tau maksud Reporter x berbayar?..Talam dua muka?..Tukang ampu? Tukang adu...? erm, aku tertarik nak masukkan n3 nie arini..walaupun aku sendiri x tau patut atau x, sesuai atau x sebenarnya..actually, benda nie dah jadi satu budaya kan? kalau budaya yang elok, x kisah..tapi kalau more to the bad side, x sepatutnya jadi..ya x?

Kenapa aku bincang isu nie..? huh, ada la terkena tempiasnya pada aku sikit2..walaupun tidak secara terang..tapi aku tetap rasa x best sungguh!! sebab?? aku memang x suka jenis2 org yang macam nih..depan baik, belakang kita x hingat punya 'menikam'!!! sungguh hampeh sekali tau dak..kenapala perlu macam tu hah?? let say, kalau kita ada rasa x puas hati ka, x kena di mata atau di hati, kot ada salah silapnya atau di apa2 sajalah lah kan..lebih elok kita berterus terang..ya x?

X tau macam mana? Rasanya, banyak pendekatan yang bleh kita guna..and one of it, kita tegur la kalau betul ada silapnya..memanglah menerima teguran mungkin agak susah diterima kadang2..tapi itu smua depend pada orang and on cara teguran kan..kalau bagi teguran membina rasanya x salah kot..tapi yang menjadi persoalannya kalau teguran tu suka2 nak 'kondem' org, yang menampakkan kita bagus dan orang lain hampeh..x betul..hah, itu memanglah makan dalam..

Fikir2 balik kan, apalah untungnya kalau kita buat macam tu,ya x?..patutnya kita nie saling tolong menolong..dok pulak dalam environment yang sama..jadinya 'dunia' kita tu kecik saja..balik2 bertemu jugak kan..itu sebabnya, yang x betul, kita betulkan..yang bengkok, kita luruskan..tapi syaratnya mestilah kena gayanya..hati pun kenalah ikhlas..sebab kalau niat kita betul, pahala ganjarannya..kalau songsang, sendiri mau ingatlah kan..

Selalunya aku x ambik pot sangat benda2 remeh macam nih..tapi bila kena batang hidung sendiri, aku rasa perlu la jugak luahkan..sebabnya, x kan selamanya nak rasa x best..x kan nak makan dalam ja..melarat pulak nanti..ya x? tapi tu la, aku sedikit terkilan..frust sebab benda kecik diperbesarkan..walhal, boleh dibetulkan..i admit la, aku bukannya maksum..dah namanya pun manusia biasa..mesti la ada salah silapnya..as 4 me, yes..i did learnt a lot from this..next time kena lebih berhati-hati dengan these kind of people..JANGAN TERJEBAK LAGI!!!!



4 pssssttt...!:

  1. Am said...:

    sabaq2...mmg ada org camtu kt sekeliling kita..harap2 satu hari nnt kena kt btg idung dia plak...

  1. itu la..hampeh ja kan..kena batang hidung dia nanti baru la dia tau macam mana rasa agaknya..

  1. LayarLara said...:

    Salam,

    Hishhh bulan bulan pose pun dia nak menambah dosa kering yek...

    Fedulikkan orang cenggitu... kene diri sendiri baru dia tauuuuuwww!

    SLAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN

  1. layarlara..
    iyerlah kan...biar dia sendiri kena..selamat hari raya jugak..