Dapat sudah! :)

Saturday, May 30, 2009
Kalau ada yang mengikuti (hehehe), ingat x dalam entri lps aku ada ckp last weekend temankan hubby cari sesuatu?..hehehe!! Erm ni nak update skit, dia dah jumpa dah apa yang dicari or in the other word, yang diidamkan..wah gitu!!! finally,setelah sekian lama dok cari..dia ketemu jua..hahaha!!! nak tau apa??
Ni lah benda alahnya...kereta Civic Vtech 1.6!



Fresh from the shop, hahaha!!

Jumpa this car kat satu used car shop kat gombak..kebetulan ada org baru jual..at first plan nak beli kereta baru, alih2 bila jumpa yang nie semua plan berterabur!!! kensellll!!!! Bukan main suka lagi aku tengok suamiku itu,hahaha!!..sengih ja..Maunya tak weh, dah lama dia idamkan kereta tu..kalau x silap aku b4 kawin dulu..then, masa dia nak jual his 1st car (wira sedan) 2-3 tahun lepas pun dia ada cakap..kalau ada rezeki nanti nak jugak beli Vtech tu..so, kiranya hajat tu tercapai lah dapat akhirnya..Alhamdulillah!!!


Tapi kan, sebenarnya kalau ikutkan aku baik amik kereta baru kan..ya x? tapi nak buat macam mana, dah memang itu minat dia..satu lagi, yang baru takut kami la pulak x mampu nanti..hehehe!!! jadinya aku ikutkan saja lah..kalau dihalang pun x dak maknanya kan..lagipun x sampai hati pulak aku..anyway, luckily for us the car's price pun ok and owner pun baru sorang..everthing still in good condition..in fact semua accessories still original, x dak tukaq apa2..so i guess,the 1st owner memang take good care of it lah kan..

Ni keadaan dalam kereta tu..ok lagi kan?
Actually, dulu kami x dak pun plan nak pakai 2 kereta, takut x bleh maintain monthly..ya la, dengan life cost la ni kan..but i guess time changed kot..then lagi satu sebab keperluan kerja suamiku itu..Hubby selalu kena travel..kekadang kena ulang alik KL-T'GANU-KL...so, nak naik bas leceh skit..nak kena berjemput, berantaq..dah la beg barang 2-3..beg baju la, document la, beg laptop la..lagipun maid aku kan dah lari kan..susah la skit bila bila nak jemput hubby klu dia balik KL ni..hehehe!! Jadinya, kata hubby..pkiaq2 baik amik 1 kereta lagi..kata dia, second hand pun x pa.. as long as it still in good condition..

So, back to the topic..tau x, bila dah dapat kereta tu last friday..day after tu terus that car kena masuk 'salon'..kalau manusia, masuk salon untuk buat rambut ka, make-up2 ka kan..nie pun lebih kurang la u ols..belum apa2 lagi, hubby dah melabur untuk his new 'sweetheart' tu (cup!jangan pkiaq bukan2 ha..choiiiii tau!)..sepetang jugak la dia kat 'salon' tu..tukar itu, tambah ini..aku yang terjebak pun naik kematu bon*** sebab menunggu..huhuhu!! Nasib baik dia kata ok, cukup dulu..kalau dia kata ada lagi, x tau la aku macam mana!!
Ni la end product dari kebosanan aku menunggu..aku snap ja gambaq masa kat situ..(pelik ja bebudak kedai tu usha aku..hehehe!!)
P/S : Isteri2, kalau boleh minat suami tu, elok kita turutkan ja..tapi, ingat tau..turutkan pada minat yang BERSESUAIAN ja ok..Yang lain, JANGAN!!! hehehe!!!

P/S: To my hubby, semoga bertambah-tambah happy yer bang..akhirnya dah tercapai...Alhamdulillah.

3 pssssttt...!:

  1. wah!lapat keleta..manyak selonok aa itu orang :)

    balik kampung naik kereta baru,yay!

    hahah

    tahniah :)

  1. Monamie said...:

    ehem2. kereta... kereta... kereta... ;D

  1. *anas*
    hehehe...banyak syiok la..ala, 2nd ja..semangat nak balik..jom balik kg!

    *mona*
    iyalah monaku..palie pun dah obses ngan mag reta dah..