Merdeka, Merdeka, Merdeka!!!

Sunday, August 30, 2009
Alhamdulillah, tahun nie kita akan menyambut hari kemerdekaan buat ke sekian kalinya..Walaupun x lahir dalam zaman perjajahan tu, tapi tetap dapat rasa semangat nak dapatkan kemerdekaan tu..dari mana? dari cerita tok nenek kita..orang2 lama yang masih ada lagi..Itu semua membantu kita memahami apa sebenarnya erti kemerdekaan kan.. Tapi kan, walaupun kita dah lama merdeka, aku rasa sedikit sebanyak jajahan itu masih ada..kalau x dari segi fizikalnya mungkin dari segi yang lain pulak..ya x?
Malaysia memang dah maju..Itu x dinafikan..Tapi perasan atau tidak, semakin maju kita semakin banyak dugaan yang datang..macam2 gejala yang timbul kan..bukannya kemajuan itu x bagus, tapi alangkah baiknya kalau kemajuan kita ini seimbang dalam semua segi..betul x?
Apa pun, kita serahkan pada yang lebih arif tentang pentadbiran negara kita ni untuk menanganinya..dan selaku rakyat, tanggungjawab kita pulak ialah turut sama membantu ke arah mencapai matlamat negara kita..wujudkan SATU MALAYSIA!
Kibarkan Jalur Gemilang!!

Kepada semua pejuang2 kemerdekaan,

Terima kasih di atas bakti dan semangat juang yang telah dicurahkan..disebabkan perjuangan hebat itu kami berpeluang merasai kemakmuran yang ada sekarang..Semoga anda semua sentiasa diberkati dan dirahmati Allah s.w.t..

Kepada semua rakyat Malaysia,

Selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke-52..Semoga Malaysia akan lebih makmur, aman damai dan sejahtera sentiasa..

0 pssssttt...!: