Breville Bread Maker

Sunday, May 25, 2014

Assalamualaikum...Selamat Petang.

Alkisahnya, sejak joint kelas aneka roti hari tu macam semangat sungguh nak cuba buat roti sendiri. Maklum sajalah, belajar benda baru kan. Teori asas nak merotinya dah tau, tapi praktikalnya tu belum lagi . Sebelum nih kalau nak buat pizza ringkas untuk anak-anak tu lepasla. Tapi, kalau bab-bab roti yang macam kita beli kat kedai-kedai tu memang tak lah..hahaha!!

Satu halnya bila nak buat roti nih ialah bab menguli. Haah bila cakap bab menguli, memang aku failed.Akak tidaklah rajin dik non oiii. Itu la faktor yang selalu membuatkan terbantut niat suci nak meroti.TETAPI! Itu semua dah x jadi masalah besar sebab sekarang aku dah ada pembantu, hihihi!!

Sebenarnya aku memang dah lama nak bread maker (BM). Nak memudahlah kerja-kerja meroti kununnya. So, lepas kelas meroti haritu aku pun pasang angan2 nak BM sebiji (memang kena berangan dulu sebab harga BM memang boleh tahan ooii). Memandangkan aku ni masih amatur jadi aku pilih untuk cari BM yang harganya agak berpatutan tapi hasil memuaskan. Survey punya survey ramai yang suggest brand Tesco. So, mula la aku menjelajah merata tesco yang terdekat tapi semuanya hampa. Semua tempat yang aku pergi "out of stock". Frust menonggeng!!

Apa yang jadi? Last 2 weeks jalan-jalan Mid Valley dating dengan hubby. Sempat menyinggah ke Harvey Normen sekejap sebab husband aku memang suka tempat-tempat gini. Kira macam cuci-cuci mata gitu. Sementara dia melayan perasaan, aku panjangkan langkah nun ke bahagian kitchen ware sebab nak mengintai BM sekejap, hihihi! Dekat 15 minit jugak aku membelek-belek 2-3 biji BM kat situ. Best woooo..Macam-macam brand with macam-macam function ada, memang meletop! Tapi itulah, harganya pun meletop..huhuhu!!

Tiba-tiba husband tanya, mama nak ke? Aku terus jawab sambil tersengih, nak! nak!! Kalau nak, ambik lah..Hah, macam tak percaya uols..tapi sebab orang dah offer kan, rugilah kalau menolak..ya x?? hahaha!! Hadiah hari ibu katanya..Wah, terima kasihhhhhh! Aku pilih yang Breville Bread Maker nih. Harga exact x ingat tapi dalam RM500 kot. Hari tu HN tengah sale so dapat la diskaun sikit, RM450.

Here it is!

 Breville Bread Maker

Balik rumah hati sudah berbunga riang. Senyum sampai ke telinga. Iyalah, sekarang dah ada pembantu mestilah semakin bersemangat nak meroti. X payah uli sendiri lagi dah,yeayy!!






0 pssssttt...!: