Hobi baru (^^,)v

Sunday, May 25, 2014
Salam semua
Aku dah ada hobi baru. Apa? Now i'm into baking! Bukan pro pun, amatur sangat, masih belajar-belajar lagi. Google resepi-resepi menarik kat internet then cuba buat. Kalau jadi alhamdulillah, kalau x jadi maka kena cuba lagi la kan.  Minat memang dah lama, tapi x secara serious pun. Zaman-zaman muda dulu tu x nampak kepentingannya sangat. Sekarang, ambik ko!

Yes, being the youngest in the family memang diakui aku nih spoiled sikit. Bab masak memasak memang zero. Nak buat biskut time raya ke memang on ja tapi bab masak? Fuhhh..berfikir ja pun boleh buat aku berpeluh sejuk. Bila nak kawin baru terhegeh-hegeh belajar, kunun petua nak tambat hati suami..hahaha!! Memang menyesal ooii! Sepatutnya dari dulu lagi belajar. Ni dah tua2 gini baru bertatih. Nasib baik ada kemajuan teknologi, dapatla jugak cover sikit demi sikit dan sekarang nih jadi seronok pulak. Pada aku paling tidak dapatlah penuhi permintaan bos-bos kecik kat umah.


Ok, sekarang aku dah beli BM. So, dengan adanya 'pembantu' makin semangatnya aku meroti. 1st time ever aku buat roti ni tau. Ya, dah umur 33 tahun.. Ini lah julung2 kalinya aku buat roti. Sebelum ni X PERNAH! Tapi orang kata, better late then never kan..Hahaha! 

My 1st attempt:

Chocolate Bun With Raisin! 
Tak berapa jadi sebab x gebuuuusss..but not a total disaster jugak, still eatable!(^^,)v

Ini pulak my 2nd attempt. 

Chocolate Rice Bun and Cheese Bun! 
Better, roti pun lebih lembut. Fuhhh..lega!

**** Practice make perfect kan..Ok, nanti cuba lagi! (^^,)v ****

0 pssssttt...!: