Hobi baru..

Tuesday, April 7, 2009
Sejak dua menjak nie aku interested ngan resipi..Mengumpul resipi yang best untuk dicuba..Walaupun kadang2 benda tu menu biasa ja, tapi tetap nak jugak nak kumpul.. Ya la nak jugak tau resipi lain macam mana kan..As for the time being aku tengah sibuk ngan resipi sup..Hehehe!!!

Jangan salah sangka ya, bukan ciptaan sendiri..mostly aku dapat resipi ni kat internet and magazines..Tapi ada jugak yang aku cilok dari mak aku..Jadi mana atau apa saja yang menarik pada aku dan sesuai untuk kongsi, aku masukkan dalam blog ni..Hehehe!!!
Terbaru sekali masa aku surf net, terjumpa la resipi nie..Ingat nak cuba nanti..Nampak menarik!



SUP SAYUR OAT BERCENDAWAN

Bahannya:

  • sawi /bayam/carrot ~dipotong kecil
  • kiub bilis/bilis goreng n tumbuk
  • 6-7 sudu mkn oat
  • 1 liter air 5 ulas bwg putih ]
  • diketuk 2 ulas bwg merah ] dimayam
  • 2 kuntum cendawan kering~direndam dan dipotong nipi
Caranya:

  1. tumis bwg merah n putih hingga naik bau.kemudian masukkan air.biar mendidih.
  2. masukkan kiub,biar hancur.
  3. masukkan sayur, cendawan dan biar mendidih.
  4. masukkan oat.biar seketika.siap!

* Kepada tuan empunya resepi, terima kasih banyak!! ;)

0 pssssttt...!: