Majlis Tetangga

Saturday, February 5, 2011
Kawen! Kawen! Huh? Apa daaa..sah2 la bukan aku yang kawen! Aku kan  memang dah kawen...ahaks!  Ni jiran yang kawen la, tapi aku plak 'terexcited' sama. Kira macam pinjam majlis orang untuk flashback own memories gitu, hehehe!! Bolehkah??

Ni hah, actually kat depan rumah aku nih ada suasana yang sedikit bz dek preparation kenduri kawen esoknya. So, la nih a bit meriah la dengan cahaya lampu yang terang benderang, dengan pakcik makcik yang dok sibuk settlekan apa yang patut + sembang2 kosong. Tuan rumah pulak x yah cakap la kan. Ala, fenomena biasa yang selalu kita nampak bila ada  majlis cenggini. Riuh rendah itu dah macam satu kemestian kan!

Itu pun untuk majlis esok, tuan rumah dah decided ealier nak guna khidmat catering saja. Kalau x, cubalah uols bayangkan keadaannya kalau still ada amalan gotong royong macam kenduri kawen abg+kakak aku dulu2. Konpem lagi havoq punya..hahaha!! Haiyak, sangat rindu sama itu time jugak sebenaqnya. Perasan x, sekarang ni dah jadi perkara biasa dah, rata2 tempat org dah jarang buat kenduri gotong royong + guna khidmat pakatan smua tu kan??

Gambaq hiasan
Lagi satu, perihal tempat pun sama jugak. Dulu kita buat kenduri kat rumah sendiri ja kan, tp sekarang  nih dah ramai yang buat kat dewan saja. Lebih mudah agaknya. Hah, dulu2 mana ada wedding planner tapi sekarang ni, kalau kena gayanya depa lah (wedding planner yer!) berpotensi menjadi kaya raya, hahaha!! Hurm itu semua terpulang la pada yang empunya majlis kan, yang penting smua happy dan dapat keberkatan dari majlis tu. :)

0 pssssttt...!: