Durian Cik Nab Pak Non!

Tuesday, June 12, 2012
Assalamualaikum & Hi uols!

Setelah sekian lama akhirnya dapat makan jugak,hahaha!! Jeng3x!! Apakah??
  Ni hah!
 Durian cik Nan Pak Non!

 Ni bukan sebarang durian nih, nama pun dah 'spesel' tuh! Awatnya?? Sebab durian nih x payah p beli pun..hahaha!! Ditanam sendiri!! Pulak tu, tiap kali gugur mesti betoi2 ataih bumbung x pun tepi rumah Cik Nab ngan Pak Non. Hurm, sepanjang seminggu aku balik bercuti kat kg aritu, kalau ikut bahasa kedahnya ada la 3 kali luruh! Maknanya 3 biji sudahhh!!


Alhamdulillah, ulasnya pun cantik2..sedapp! Jangan x tau yer, sebelum nih aku x favor pun buah durian..tapi ntah kenapa balik kali ni suka la pulak makan, hahaha!! Pokok yang mak tanam kat tepi pagar rumah nih dah banyak kali berbuah dah sbenarnya..dah ramai jugak yang dapat merasa cuma aku ja jarang2 dapat makan..satu sebab x berapa favor kan..satu lagi, sebab aku kan merantau jadi asai aku balik ja x kena la pulak ngan musimnya..maka x da la buah,tengok pokok ja..hahaha!!

Eh, Naufal pun suka.Teringat ayat dia masa jumpa buah durian tu kat dapur.
Naufal: "Mama, afal nak makan buah tajam2 tu, circle2 tu"
Aku: "Hah, buah tajam2? circle2?? (Masa tu x tau ada durian kat dapur,hahaha!)
Ayah: " Hg tau dak dia nak buah apa?"
Aku: "Buah apa?"
Ayah: "Durian la"
Aku: "Aik,ada durian ka kat dapuq? Td x dak pun!"
Ayah: "Ada, semalam luruh..baru ambik tak sat.."
Aku: "Ooo..patutla. Hah afal, jom makan buah tajam2..hahaha!!"

  
***  Seb baik masa preggy tu x ngidam nak makan. Kalau x jenuh :p !***








0 pssssttt...!: