@ 'campuraization' 2012

Saturday, May 5, 2012
Saya datangg lagi!!! Aku ingat lagi, during pregnancy dulu memang berhajat benar nak rancak berblog..hehehe!! Alih2 hajat tinggal hajat je lah sebab x sampai ke mana pun..hampeh!! Last entry pun masa tgh pregnant @ 20w and it was last year..huhuhu!! Then sunyi terus, ye x..?
Sebenar-benarnya banyak benda yang jadi di sekeliling aku for the past few months but x dapat nak kongsi + kepoh sebab pengaruh masa yang agak limited, kepenatan yang agak melampau + beberapa faktor sampingan lain na..
Tapi apa pun, alhamdulillah semuanya perkara berjalan lancar dan selamat. Tahun 2012 nih banyak agenda dh berlangsung sbenarnya.. 
 
 ****~ Naufal masuk tadika ~****

Alhamdulillah, sehingga hari ni x da masalah + nampak naufal pun comfortable kat sekolah dia..infact hari2 balik ada saja benda yang dia nk tunjuk..tapi tu lah, asal kita tanya:
"Naufal belajar apa ari ni?"
 Dia sure akan jawab:
"Afal belajar jer" 
- taktik malas nk cita lebih2 + nk layan soalan kita..bertuahlah punya anak,hehehe!! 
Kadang2 lagu2 yang dia belajar kat sekolah tu, aku plak ciplak tuk ajar anak2 pre-school kat sekolah aku..hehehe!! Thanks a lot sayanggg!!


****~ Pindah rumah ~**** 

Alhamdulillah, selepas 2 tahun menunggu dan setelah 3 kali pindah umah sewa..akhirnya sekarang kami dah dapat duduk kat rumah sendiri..x yah menyewa lagi, yeayy!! Kami dapat kunci end of december last year..Then, kami decided tuk renovate skit2 + buat apa yang patut je (bersesuaian dengan budget la kan). Hah, salah satu sebab nak pindah rumah awal jugak ialah sebab aku nak bersalin ya..hahaha!!


 Jadi everything settle by february..dan lepas semuanya siap, kami pun pindah masuk rumah baru last school holidays..So, klu ikutkan dah sebulan lebih la..Rasa seronok, lega + puas hati sebenarnya sebab akhirnya impian nak ada rumah sendiri tu tercapai jugak..kiranya, apa pun x kisah dah sekarang sebab dah sah rumah sendiri, hak milik kita..dan yang paling penting, x mau pindah randah lagi..penat ooo!!!


****~ Nur Farha Imani ~****

Bila dah selesai bab pindah rumah, dh bolehlah focus on pregnancy, hehehe!! On March, routine check-up jalan macam biasa n everything on track gitu. The due date is actually on May, 4th..tapi doctor cakap if by scan tarikh maybe dikedepankan..so, time tu dapat new due date is on April, 27th.. Hati dah berdebar2 sebab masa tu dah week 34..means, aku ada lagi sebulan tu..huhuhu!! 

Memandangkan aku ada history C-sect dulu (btw, doktor dulu ckp tulang kajang@outlet aku kecik yer) so, doctor decide nak buat MRI test to confirm samada teori tu betul atau x..result tu nanti akan tentukan kali ni a ku bleh go secara normal or C-sect jugak..On week 38 tu aku buat MRI test and yup, mmg tulang outlet aku kecik so, C-sect it is!!

Doctor kata x payah tunggu due date dah and hari khamis petang aku terus admitted to PCMC. Semua procedure started at 6.30 am and ended at 1 jam kemudian. Alhamdulillah, aku selamat melahirkan NUR FARHA IMANI pada hari Jumaat 20 April 2012, at 7.15am.. :) So, dengan lahirnya Imani maka dengan rasminya bermulalah sesi 45 hari berpantang yer..


****~ 6th Anniversary ~****


30 April 2012 lepas genaplah usia perkahwinan kami 6 tahun. Syukur alhamdulillah..Semoga ikatan perkahwinan ini kekal hingga ke akhir hayat..InsyaAllah. Celebrate?? Memandangkan aku masih dalam perintah berkurung ni hah x da lah celebration bagai,hahaha!! Kena 'pospon' dulula yer. Sekadar ucapan2 gitu adalah..hahaha!

>>>><<<<<<<
Hurm..itula sedikit sebanyak agenda yang dah terlaksana dalam 2012 setakat ini yer..alhamdulillah, semuanya berjalan lancar..Oklah, dah ngantuk nih oiiii..'bateri' pun dah low, hehehe!! insyaAllah, will update again soon..till then, c-ya!!



0 pssssttt...!: