Menu Hari Ini..

Thursday, December 2, 2010
Ehem..ehem..!!

Alhamdulillah, En. Hubby arrived home around 9.30 pagi tadi uols..Sukaaaaaaaanya!!! Hurm, kalau uols nak tau..dalam kes En. Hubby nih, normally bila outstation (offshore terutamanya) masalah lain x jadi kudis sangat cuma bab makan ja yang kekadang buat down skit..Hehehe!! Katanya, makan ikut apa saja yang chef sediakan..Walaupun kadang2 x kena selera tetap kena telan jugak coz if not, macam mana nak kerja kan..dah tu bila ditanya, jawapan yang paling famous ialah "sesuai ke x sesuai ke bedal sajalah yang.." katanya..(sian laki i,hahaha..!!)

So, rentetan kepada perihal itu makanya as usual, bila dah balik dari outstation nih..mesti dah ada dah menu yang dia nak makan..and disebabkan itu jugak harini before sampai rumah nih, dia dah called awal2 cakap nak makan apa today..Sebagai memenuhi permintaan En. Hubby itu, maka si isteri ni pun pergi lah mencari apa yang dihajatkan..


Tadaaaaaa...!!! Ini lah menu untuk hari ini as requested by En. Hubby..


 Main menu for lunch ialah Sambal Keli/Keli Sambal + Ayam Kampung Goreng Berempah..his 'feveret', hahaha!! Fuhhh..Seb baik dia cakap awal2, bleh la aku redah market Jitra tu beli semua bahan yang nak dimasak..kalau x, mau sentap!! 

Hati ni pun terasa sangat senang + syok bila masa aku tengok En. Hubby tersandar kekenyangan lepas makan..hahaha!!! Sangka aku nih tu tanda2 dah puas dah la agaknya..Ha malangnya,jangkaanku meleset sama sekali..Sebabnya, En. Hubby makan menu yang sama for dinner tadi ok!..Nak buat macam mana, "sedap, x puas makan!!" kata dia, bukan aku tau..hahaha!! Hah,reaction aku pulak?? Apa laginya, aku pun tersenyum meleret dengan bangganya..hehehe!!

4 pssssttt...!:

  1. liza said...:

    seronok bila tgk hubby berselera makan apa yg kita masak kan:)

  1. betoi la liza..letih bertungkus-lumus kat dapur langsung x terasa..terhapus smuanya..hehehe!!

  1. Monamie said...:

    oi! sambal udang hang ngan sambal ayam hang sedap oi! seb baik aku bukan tengah pregnnt.. kalau dak, hang kena masak untuk aku plak! kuikuikui

  1. ala mona, malu aih..masak biasa ja.hg masak pun sedap aih..saja ja bagi aku malu..ala, nk makan nnti mai la, x yah tunggu pregnant pun x pa..hehehe!!