Plastik??

Tuesday, February 2, 2010
Erm..dah lama sangat rasanya aku x 'mengenterpremkan'(wujudkah perkataan ini?) diriku ini..Bukan apa uols, tiba2 aku diserang penyakit malas yang amat sangat..or in the other word, malas tahap gaban..dah banyak kali aku try nak update u guys bout things yang happened di sekeliling aku nie..tp, as i said..baru taip sepatah dua..trus cancel smuanya..Tapi itulah kan, lama mana sangat i mampu bertahan kan..x blehlah, i miss blogging so much..dan rasanya sekarang, aku ada banyak benda yang dikongsi sama2..hehehe!!

Sebagai permulaan, i guess aku nak highlight skit on lembaran baru 2010 nie..Pertamanya sedikit menganai perihal persekolahan..Dis year is my 2nd year aku di sesi pagi..x banyak beza sebenarnya..keja macam biasa..list to do pun macam biasa jugak..biasa la, kalau dah namanya guru kelas..memang gitu la keadaannya..

Ni aku ada satu benda yang menarik minat aku sbenarnya, actually aku pernah highlight pasal benda nie long time ago..tapi at that particular time aku x anggap benda nie macam sesuatu yang besar untuk diperkatakan..s 4 me, it just like isu picisan..tapi lama kelamaan, aku rasa isu yang remeh nie bleh jadi besar sebenarnya..Isu apa??? 

Ni hah, isu manusia plastik! hahaha!!! definisi Plastik?? erm, kalau pada aku maksudnya PLASTIK is bila kita x jadi diri kita sendiri..we are pretending to be someone else..rasanya benda mcm nie dah lumrah kan, nak2 lagi dalam zaman sekarang nie..sebab rata2 pun akan wujud perkara macam nie..
Tapi kalau kita pk2 balik kan, apa untungnya kita buat macam tu..ya x?..Kalau misal kata kita bahagia mcm tu, tapi lama mana bahagia tu mampu bertahan?..sebabnya, nanti bila org tau perangai sebenar kita, macam mana?..impaknya sure lebih buruk kan..maybe org akan mula ignore kita, islandkan kita..macam tu ke yang kita nak? Nanti bila org dah mula menjauhkan diri, kita pulak yang hangin..x puas hatilah..sedeylah..walhal, semuanya perbuatan sendiri..nak salahkan siapa waktu tu?

Mungkin si plastik ada sebab tersendiri kenapa dia macam tu..itu terpulang pada individu tu sendiri ok..sebagai pemerhati, aku rasa keadaan macam nie as for me x sepatutnya wujud..jadi la diri kita sendiri kan bagus..x membebankan..dan x menyusahkan sesiapa..kalau kita lemah, perbaiki kelemahan kita, kalau kita fikir kita dah sempurna, ada org yang lebih sempurna dari kita..tapi dengan menjadi org lain, bukan jalan penyelesaian..itu short cut namanya,ya x? Sapa tau, walaupun kita ada kelemahan, org tetap suka hang out dengan kita sebab org nampak diri kita sebenarnya..rather than just pretending to be good sedangkan itu bukan realitinya..

Ntahlah, benda nie subjektif sebenarnya..terpulang pada penilaian masing2..tapi x da salahnya kalau kita pk2 kan apa yang aku cakap ni,kan?..nasihat percuma untuk peringatan dan kebaikan semua..and yes, x terkecuali termasuk diri aku jugak!


2 pssssttt...!:

  1. Elyn Sani said...:

    salam ziarah kembali.... salam kenal.

    plastik dah merata-rata skang ni. so kene extra careful heheheh

  1. salam kenal jugak elyn..iyalah, mmg kena extra careful..merbahaya! hehehe..