Lega rasa!!

Monday, July 20, 2009
Aku rasa lega atas beberapa perkara...

Pertama:

Weekend lepas dah balik jumpa Naufal..Aku suka yang x terhingga..terubat la rindu dendam aku dekat dia..maklum sajalah, b4 this mana2 aku pegi pun dia ada sama depan mata aku..but, sekarang ni bila dah macam nie, dah jauh dari mataku ini (tapi tetap dekat di hati..) lain la pulak rasanya..kalau boleh balik memang asik nak balik kg jer..tapi kadang2 terpaksa la pendam ja rindu sebab terikat ngan aktiviti yang ada kat sekolah nih..huhuhu!! tapi x pa lah kan, ini kira salah satu dari jihad jugak la..hahaha!!
So, last weekend tu memang digunakan sebaiknya..sekejap ja dah ahad kan..dah kena balik sini..huhuhu!!..Tapi aku syukur, puas hati dapat spend masa ngan hero kecik tu walaupun x la lama sangat..Seronok tengok keletah dia yang dah makin lasak sekarang..Nasib baik ada ramai yang rajin melayan..Naik motor lah, main bola lah..pegi taman mainan lah..sebelum tido pun masih nak main lagi..sudahnya, bila dah letih..tertido sendiri..hahaha!!
Cadangnya semalam, time dia tido tu aku akan bertolak balik sini..tapi si Naufal pun macam tau2 ja mama dia nak balik..sekejap pun dia x tido..siap melekat lagi ngan aku..mana aku pegi, dia ikut...sian je tengok...actually kan, b4 tu dalam bilik aku dah dok syahdu syahdan dah..runsing! dalam hati dok doa "Ya Allah, kuatkan lah semangatku, tabahkan lah hatiku.." aku x mau ar nangis2..
Keduanya:

As semua tau, hubby aku kan dah back on duty..last wednesday..tapi since then aku x dapat any call pun from him..normally x macam tu tau coz when he went offshore paling lama after 2 days dia akan call ckp dah sampai ke apa ke..ni x..satu aper pun x da..so aku dah cuak..itu sebab aku runsing!!! teringat pulak dia ckp, b4 dia bertolak tu.."boat berenti la yang, bad weather.." masa tu aku ingat dah cancel (kalau cancel aku suka! :p) tapi later on dia ckp dah dapat orders kena proceed jugak..huh, keciwa !!
So, bila teringat apa dia cakap, then x dapat any news some more..sapa yang x risau kan..nak2 pulak, when i called dianye emergency line (kat platform),they all pulak cakap belum sampai..lagila aku pk macam2!! Mana pegi, apa jadi..pendek kata segalanya lah..
until....
dis morning in the middle of weekly assembly ni, at 7.40 am..suddenly aku received call, " Assalamualaikum..Yang. Abang ni.." Ya Allah, Tuhan saja yang tau betapa leganya aku dapat dengar suara dia..rasa hilang sesak nafas aku..fuhhhh!!
Rupanya, they all still kat dalam kapal..x bleh nak naik platform coz bad weather..dah dekat seminggu la hubby and his team kat situ..sian..dengar suara dia tadi macam lemah ja tadi..but when i asked, dia kata dia ok..
So, sekarang alhamdulillah..syukur..aku LEGA sangat! Lega rasa bila dah dapat jumpa dengan Naufal..dan lega jugak bila dah dapat dengar suara abahnya..hehehe!!
"Ya Allah, Kau lindungilah mereka walau di mana sahaja mereka berada..Aminn.."

4 pssssttt...!:

  1. Aleyn said...:

    Hi...i suka blog u...

    Sajer nak share pengalaman dengan u as a wife and a mom ...

    Salam Ziarah...

  1. thanks aleyn..
    salam perkenalan..ok, sama2 kita share pengalaman k :)

  1. Hot Mummy said...:

    msti sonok gilerkan dpt jumpe anak..xdpt i bayangkan klau kena berpisah dgn anak.xberseri hidup

  1. memang...seronok sangat!..kalau dapat stay lama, lagi best tapi apa nak buat kan..tapi tu pun dah bersyukur sangat dah.. :)